Gra forumowa oparta na uniwersum George R.R.Martina, a mianowicie Gra o Tron


    Mechanika Ogólna

    Share
    avatar
    Ojciec
    Admin

    Liczba postów : 28
    Join date : 08/09/2017

    Mechanika Ogólna

    Pisanie by Ojciec on Sro Paź 11, 2017 3:45 pm

    Testowanie umiejętności
    Wiele sytuacji może wymagać od postaci podjęcia testu którejś ze swoich umiejętności. Testy będą wyglądać następująco:

    Rodzaj kości: k20
    Pula kości: różna
    Sukcesy: Statystyka+Poziom Umiejętności+/-Zalety/Wady Postaci+/-Modyfikatory. Liczba wyrzucona poniżej danej sumy liczby to test jest zdany. Jeśli macie razem 14 z tego wszystkiego, to takie 10 to sukces w danym teście.
    Trudność testów: Różne działania oparte o tę samą umiejętność mogą mieć różny stopień trudności. Przykładowo umiejętność przekonywania może zostać użyta zarówno do przekonania strażnika o tym, że jest się szlachetnie urodzonym rycerzem jak i do próby namówienia jakiegoś lorda do wzięcia udziału w konflikcie po naszej stronie. Dziwnym byłoby gdyby obydwa testy były równie trudne lub równie łatwe.

    Opcje MG:
    Modyfikatory: MG może dodawać do rzutów zarówno negatywne jak i pozytywne modyfikatory. Przykładowo postać może kompletnie nie znać się na leczeniu, ale całe życie pomagać medykowi. Przez to widział wiele praktyk i może być mu łatwiej dokonać jakiś prób uleczenia ran niż zwykłej osobie, która z leczeniem nigdy nie miała styczności. Ponadto też osoba, która jest w trakcie zdobywania jakiejś umiejętności może otrzymać pozytywny modyfikator do rzutów.

    Pule kości:
    Jeżeli czynność jest trudna lub wymaga sporo czasu MG może uznać, że do testu jest potrzebny więcej niż jeden rzut. W takim wypadku ustala pulę rzutu oraz ilość potrzebnych do zdania sukcesu rzutów. Dodatkowo ilość sukcesów może warunkować różne stopnie powodzenia lub niepowodzenia postaci. Przykładowo negocjacje z lordem o przyłączeniu się do rebelii mogą potrwać naprawdę długo i być naprawdę trudne. Gracz ma umiejętność dyplomacji/przekonywania (decyzja MG, której użyć). MG ustala, że test zostanie wykonany za pomocą 11 rzutów, w których gracz musi uzyskać minimum 5 sukcesów by osiągnąć swój cel. Dodatkowo może rozpisać lub ustalić po rzucie jaki efekt będą miały 4 sukcesy lub np. 8 sukcesów. Takie rozwiązanie pozwala na zróżnicowanie efektów działań postaci i wypoziomowanie trudności.

    Automatyczne zdanie/niezdanie testu:
    Czasami MG może uznać, że już sam fakt posiadania jakiejś umiejętności wystarczy by zdać test. Podobnie może uznać, że w niektórych przypadkach brak umiejętności absolutnie wyklucza możliwość powodzenia.

    Intrygi, spiski i inne hobby dworaków:
    Jak wiadomo ciemne zagrywki w półświatku to chleb powszedni w trakcie gry o tron. Oczywiście musi zostać zachowana pewna aura tajemnicy. Ciężko odgrywa się osobę nieświadomą ciążącego nad jej głową spisku kiedy przed chwilą przeczytało się post o planie zamachu na życie naszej postaci. Dlatego też posty związane z operacjami "tajnymi" będą do pewnego czasu niejawne.

    Będzie to działać w następujący sposób. Gracz chcący na przykład wysłać szpiega do zamku/miasta innego gracza pisze normalnego posta o wszelkich przygotowaniach, wyznaczeniu celu itd. Jednak zamiast publikować go na jawnym forum wysyła go w prywatnej wiadomości do Admina, gdzie ten zajmie się już całą resztą. Wątek toczy się dalej i MG w odpowiednim poście rozpatrzy za pomocą rzutów i opisu efekty takiej operacji. Oczywiście jest szansa, że działania się nie powiodą i nasz szpieg wpadnie w ręce wrogiej postaci. Ta będzie mogła próbować wydusić w jakiś sposób z niej informacje itd. itd.

    Opisy intrygi powinno pisać się jak typowego posta fabularnego, ponieważ będzie on wysyłany do ukrytego działu na forum.

      Similar topics

      -

      Obecny czas to Pią Paź 19, 2018 8:50 pm